MirandaIM

dzisiaj będzie trochę branżowo ;-)

niedawno przesiadłem się na MirandęIM - wyczesany multikomunikator internetowy. w sumie dziwię się, że więcej ludzi z niego nie korzysta, bo bije wszystkie inne na głowę.

tutaj jest przystępnie i prawdziwie wytłumaczone dlaczego nie warto używać GG. które notabene jest gówniane moim zdaniem, a tak szumnie reklamowane nowości w GG8 są dawno obecne w innych komunikatorach.

nie będę się rozwodził nad tym, dlaczego warto używać Mirandy a nie GG, bo jest to elegancko napisane w przywołanym poście, powiem tylko, że pozbyłem się GTalka i zamiast niego mam powiadamiacz o poczcie na koncie gmaila, gdzie importuje mi z innych kont. proste i wygodne. oprócz tego mam jako kontakty serwisy pogodowe z różnych miast. początkującego użytkownika może nieco odstraszać mnogość wtyczek. cóż, dla mnie jest to zaleta. we wszystkich programach lubię grzebać w ustawieniach, więc możliwość dostosowania dosłownie każdego elementu do swoich upodobań jest dużą zaletą. kolejną zaletą jest przenośność Mirandy - wystarczy skopiować katalog z programem na przykład na penderive'a i voilà! mamy Mirandę w wersji przenośnej :-).
wtyczek jest sporo, ale nie wszystkie jeszcze rozkminiłem. w miarę rozwoju sytuacji będę informował o moich postępach w tym temacie. za pomocą Mirandy można komunikować się z użytkownikami programów/protokołów takich, jak: Gadu-Gadu, Google Talk, ICQ, IRC, XMPP/Jabber, NetSend, MSN/.NET, Tlen.pl, Yahoo. wystarczy?

oczywiście nie mówię w tym momencie, że nie należy korzystać z sieci GG, a tylko z programu GG. tak się składa, że większość użyszkodników internetu ma swój numer właśnie w sieci GG, więc korzystanie z niej jest nieuniknione, ale niekoniecznie trzeba skazywać się na ten niedopracowany produkt, jakim jest program GG8 (i ogólnie program GG).


Etykiety: |

0 komentarze: