kolejny dogmat maryjny?

tutaj jest wzmianka o możliwości ogłoszenia kolejnego dogmatu maryjnego. na razie jest to bardziej w sferze domysłów i przypuszczeń, więc nic pewnego.

po przeczytaniu tego artykułu zadałem sobie krótkie pytanie, może nie do końca stosowne: "WTF?" po co to komu? jeśli rzeczywiście stałoby się to faktem, moim zdaniem będzie to bardzo duży krok w tył, jeśli chodzi o dialog ekumeniczny z chrześcijanami innych wyznań, nie wspominając o dialogu z niechrześcijanami. co zresztą nie dziwi za pontyfikatu Benedykta XVI, który na tym polu raczej się nie napracował, a na zmianę sytuacji się nie zanosi, jak widać.

abstrahuję w tym momencie od tego, że dla mnie cały kult maryjny jest lekkim odjazdem. a jeszcze teraz ten dogmat... coraz bardziej abstrakcyjne się to chrześcijaństwo robi dla mnie. hmm...


Etykiety: |

3 komentarze:

  1. synafia Says:

    Maria Współodkupicelka - czy to aby nie trąci lekką herezją? Czy to ma oznaczać, ze Maria miałaby dzielić ofiarę Chrystusa i wspólnie z nim odkupić grzechy ludzkości?

    Nie wiem, czy to nie jest bardzo niepokojący kierunek...

  2. synafia Says:

    Jeszcze tak nie w temacie dodam, ze pozwolę sobie dodać Cię do linków, jeśli można. Bo godne polecenia jest to, co piszesz.

  3. miguelm75 Says:

    lejesz miód na me serce pisząc, że dodajesz mnie do linków i że godne polecenia moje pisanie :-).

    pozdrawiam serdecznie.